Ahad, 18 Oktober 2020

Berhenti Membeli Helmet Tiruan!

BERHENTI BELI HELMET FAKE MACAM NI !!

Motorsport adalah satu hobby yang extream dan bahaya ! Anda perlu ada protection yang betul !!
Baru-baru ini, Terdapat banyak pertanyaan pelanggan mengenai grafik ini SHOEI X-Spirit 3 / x-Fourteen DUCATI? BMW? R1M?

Boleh jadi sampai seller cakap ngan customer ini 100% copy Gred A Gred Tinggi .. Mintak dia test crash helmet tengok apa jadi dengan helmet tu .

Ini helmet berkualiti rendah, bahkan tidak lulus ujian ECE atau DOT. Ia tidak dapat menyerap impact jikalau ada pape yang berlaku kepada anda .

Saya memang tahu graphic ni memang pakai nampak hensem dan eksen 😎, tapi helmet ni dapat melindungi kepala anda dari impact ? 

Terdapat banyak lagi helmet tiruan/klon di luar sana jenama Agv, Arai, Shoei dan sebagainya. Harga helmet tiruan ini juga di luar pemikiran kita berbanding harga original. Nasihat saya, jangan perjudikan kepala anda. Jangan beli dan terbeli helmet tiruan. Kalau beli buay mesin rumput je tak apa. Biar helmet murah janji original daripada helmet cantik tapi tiruan!

Sayangi diri anda dan lindungi KEPALA anda. Otak kita tidak ada spare part untuk tukar . 

THERE IS NO TAKE 2 IN LIFE !!

Tidak ada peluang ke-2 , Jangan menyesal sekiranya berlaku perkara buruk pada anda.

Ingati la orang yang tersayang, pilihlah helmet original ataupun test approval daripada DOT / ECE.

😎👍
Respect.
Peace & Love.

Credit : Marc Lim & Welly bike

1 ulasan:

  1. saya ingin berbagi dengan siapa pun di sini yang mencari pinjaman untuk bisnis atau pinjaman pribadi untuk menghubungi mr pedro di pedroloanss@gmail.com karena mr pedro dan perusahaan pinjamannya adalah semua yang saya percaya ketika datang ke solusi situasi keuangan jadi saya merekomendasikan ada yang mencari bantuan keuangan untuk menghubungi mr pedro dengan pinjaman 2 tingkat pengembalian tahunan, sekarang? Anda mengerti mengapa saya akan memilih pedro dengan perusahaan pinjamannya 100 keuangan asli.

    BalasPadam